Frankrijk in Frankrijk uit en even ziek - Reisverslag uit Mazée, België van Loek - WaarBenJij.nu Frankrijk in Frankrijk uit en even ziek - Reisverslag uit Mazée, België van Loek - WaarBenJij.nu

Frankrijk in Frankrijk uit en even ziek

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

20 April 2015 | België, Mazée

Loek belde me vanavond op met flinke verhalen. Hij mist nu even internet, maar heeft veel fysiek moeten doorstaan.
Zondag 19 april bij zijn lange tocht langs de rotswanden van de Maas moest hij al vrij vroeg in de morgen ontzettend overgeven. Hij vermoedde iets verkeerds te hebben gegeten. Zijn laatste maaltijd was in de abij van Leffe bij Dinant. Gelukkig vingen enkele rotswandklimmers en ook anderen hem op. Ondanks alles heeft hij wel 30 km gewandeld die dag. Op één appel. Steeds in partjes genuttigd. En 2 liter water. Om 9 uur 's avonds plofte hij doodmoe in zijn bed en sliep als een roos. Dat was in Givet, de eerste stad in Frankrijk. Vandaag deed hij nog kalm aan met eten, maar nam naast zo'n appel ook wat stokbrood en koffie tot zich. Hij voelde zich stukken beter en ging weer even de grens over naar België naar het plaatsje Mazée,waar hij de nacht doorbrengt. Zoem maar eens in op onderstaand kaartje. Geen winkel, geen warm eten. Maar Loek heeft brood en appels en morgen komt hij in een groter plaatsje aan. Gelukkig geen 30 km meer morgen. Wat minder. Wel een slingerend pad over flinke heuvels en door een eindeloos lang dal door de bossen naar Oignies-en-Thiérache. Dit plaatsje ligt helemaal omgeven door kilometers bos.
Overmorgen nog eens veel bos en dan definitief Frankrijk binnen voor het aardige vestingstadje Rocroi. Maken jullie je geen zorgen. Hij klonk vanavond weer heel monter. Hij gaat het vast redden.
Koos

  • 20 April 2015 - 23:08

    Ineke:

    Je wordt even op de proef gesteld !
    Maar je kunt het !
    Sterkte met de nu zware tocht !
    Ik stuur je een dot energie !
    Ineke

  • 21 April 2015 - 20:45

    Wil Ruiter:

    Hoi Loek, ik hoop dat je je inmiddels weer redelijk de oude voelt en weer kunt genieten van de tochten, hoewel veel bos niet altijd een vrolijke boel is! Het hangt af van de boomsoorten, maar dat weet jij als geen ander, met al je wandelervaring. Ik mail je vanuit Bourtange, de eerste pleisterplaats van de vakantie van Bart en mij. Weer veel wandelplezier, zonder nare lichamelijke narigheid! Wil.

  • 21 April 2015 - 20:46

    Dick Korthouwer:

    Loek zwaar is het, maar met jouw wil en doorzettingsvermogen ga je het redden. Succes
    Jos en Dick

  • 22 April 2015 - 08:55

    Dineke Tick:

    Hoi Loek,

    Heel erg fijn om je op deze manier te kunnen volgen !!
    Hopelijk ben je weer wat opgeknapt.
    Heel veel succes Loek,

    Liefs Dineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 39267

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: