Aangekomen in Vézelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Aangekomen in Vézelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Vézelay

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

12 Mei 2015 | Frankrijk, Vézelay

Om ongeveer drie uur zijn onze pelgrims aangekomen in het pelgrimsstadje Vézelay. Voor achten waren ze deze morgen al vertrokken. Loek vond het zwaar, want er moest veel geklommen worden en het was warm.
Vanavond eten ze in een restaurant om feestelijk afscheid van elkaar te nemen. Philippe zal mogen verder trekken naar Le Puy, een zuidelijker startpunt van de route (de Via Podiensis) naar Santiago. Loek zal vanaf dít punt in zuidwestelijke richting trekken. Zijn route naar de Pyreneeën heet de Via Lemovicencis (naar Limoge).
Eerst zullen ze de beroemde basiliek van Maria Magdalena bezoeken. Behalve dat die indrukwekkend hoog op een berg ligt is die van binnen ook heel mooi. In de middeleeuwen kwamen zeer vele pelgrims om de resten van de vriendin van Jezus te vereren naar deze kerk. Vézelay was ook de startplaats voor kruistochten en andere historische gebeurtenissen. Tegenwoordig herbergt het stadje vele alternatieve winkeltjes, want er gaat een magische sfeer van uit.
Zelf stop ik even met schrijven, want ik ga met 18 mensen van Lava in Havelte enkele dagen doorbrengen met gezelligheid, fietstochten en wandelingen.
Loek brengt een extra dag in Vézelay door om even tot rust te komen en te verwerken, dat Philippe weg is. Hopelijk is zijn post aangekomen. We horen het wel.
Koos

  • 13 Mei 2015 - 11:56

    Ineke:

    Al 5 weken onderweg. Heel veel beleefd ! Wat ben je dapper.
    Vandaag even rust en dan weer op weg naar de ontmoeting met jezelf en met een ander.
    Namasté, Ineke

  • 17 Mei 2015 - 17:33

    Ad En Narda:

    Dag Loek,

    Prachtig daar in Vézelay. Wat kunnen de zusters er mooi zingen hè. Alleen verder heeft ook weer iets.
    Vanaf hier is het weer veel makkelijker om slaapplaatsen te vinden.
    Pas goed op jezelf en luister naar je lichaam. Op naar Sant Jean Pied de port.

    Ad en Narda (Vessem)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 39250

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: