Weer alleen op weg - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Weer alleen op weg - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Weer alleen op weg

Door: Loek

Blijf op de hoogte en volg Loek

15 Mei 2015 | Frankrijk, Vézelay

Gistèren - do. 14 mei - vroeg op, koffie, snel ontbijt en om 7.30 naar bakker.
Daarna scheiden onze wegen - Philippe richting Le Puy-en Velay en ik richting g Bourges. Snel afscheid. We spreken af elkaar tel. op de hoogte te houden waar we zitten, want mogelijk is StJPdeP een mogelijkheid na 900 km!!
Nu ben ik weer helemaal op me zelf aangewezen.Ook dat is goed maar het is even wennen.
Het nw.routeboekje - Pelgrimsweg van Vezelay naar St.Jean-Pied-De-Port ,variant via Bourges -tr is zeer gedetailleerd. De totale route is 900 km.
Ik ga op pad. Voorde 1e dag heb ik CH - chambre d'hote- geregeld bij een Ned. mevrouw op 23.6 km in De route gaat weer over veldpaden en door het bos. Het golvende landschap bijft me elke keer weer verrassen .
Om 15. 00 ben ik In het dorp en ga op zoek naar de overn. plek. Kan die niet direct vinden.Later blijkt dat ik een bordje gemist heb. Na e keel km's meer kom ik rond hf vijf eindelijk aan. Toch weer 27 km. die dag.







  • 15 Mei 2015 - 19:12

    Koos:

    Hoe heet het, waar je nu zit?

  • 15 Mei 2015 - 19:46

    Annelies En Nel:

    Hallo Loek,
    Je hebt al veel meegemaakt, diverse overnachtingen van allerlei comfort en bijzondere ontmoetingen, het is alsof we in het boek van Simone Ashwina zitten! Hopelijk ervaar je deze reis ook als heilzaam. De belangrijke dingen in het leven gaan tellen.
    Iedere dag brengt weer zijn nieuwe verrassingen, leuk om je zo te volgen.
    Nu weer alleen verder met nieuwe route, alweer een hele reisgids afgelegd!
    Koos ook bedankt voor zijn trouwe verslaglegging! Groeten van ons uit HHW!

  • 17 Mei 2015 - 22:00

    Tiny Bruijn:

    Hallo Loek,

    Even een berichtje uit Langedijk.
    Volg je regelmatig, en wens je nog mooie dagen.

    groeten Tiny

  • 18 Mei 2015 - 11:03

    Annie Bakker:

    Hallo Loek. Wat een belevenissen allemaal, elke dag is anders. En wat een mooie foto van Chablis. Nu weer alleen op pad, dat moet weer wennen maar dat gaat je lukken. Hoe gaat het met je voeten? Houd de gang er in hè! Groeten Johan en Annie.

  • 18 Mei 2015 - 20:37

    Peter:

    Dag Loek,
    ik zie nu bij Gerda en zie op jouw site dat je al ver zit in Frankrijk bent.
    Ik hoop dat je het nog steeds naar je zin hebt en vooral dat je geniet. Hopelijk heb je mooier weer dan bij ons, hier blijft het regelmatig vrij koud en veel wind.
    Met mij gaat het goed en ik ben erg blij dat ik sinds een paar weken Hermien als vaste medewerker heb.. Het klikt goed tussen haar en mij. Ria blijft de invaller voor vakanties.
    Ik heb er het volste vertrouwen in dat het je allemaal gaat lukken en nogmaals heel veel succes!
    Groetjes Pé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 39259

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: