Aangekomen in Chateauroux - Reisverslag uit Châteauroux, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Aangekomen in Chateauroux - Reisverslag uit Châteauroux, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Chateauroux

Door: Loek

Blijf op de hoogte en volg Loek

22 Mei 2015 | Frankrijk, Châteauroux

Ik zit vanavond in een CH (chambre d'hote) en heb wifi. Kan dus zelf een verslagje maken via de smartphone.
Nog steeds ben ik verbaasd over de vele bezoeken op mijn blog. De reacties op de stukjes van Koos of van mij doet de pelgrim heel goed. Dank daarvoor.
Deze week had ik het op dinsdag - 19 mei - onze trouwdag - af en toe best moeilijk. Het moest gewoon zo zijn dat ik een rustdag had. Je gedachten gaan toch alle kanten uit. 's Middags naar de kloosterzusters in Saint-Doulchard. Dat was ook weer een hele speciale rustplaats.
Woensdag weer op pad gegaan naar Charot. Hier in een RP (refuge) gereserveerd. De RP was boven een school. We waren met 5 pelgrims- 2 Fransen en. 3 Ned. in de toch wel erge kleine ruimte met stapelbedden. Hier trof ik Paul en Henk Ursem, 2 broers uit Heiloo en Alkmaar, die 6 april uit Vessem vertrokken zijn.
In Vezelay had ik ze al even gesproken en ik wist al langer dat ze een of 2 dagen voor me uit liepen.
Na een toch onrustige nacht - gesnurk van de 5 mannen!! - de volgende morgen vroeg op ivm de lange etappe van 28 km. Paul, Henk en ik gaan nagenoeg gelijk weg. Ik ga nog even langs de bakker en loop ze later weer bij. Ondanks het verschillende tempo komen we elkaar die dag een aantal keren tegen. Ik heb gereserveerd bij de boerderij La Tripterie bij Sainte-Fauste. De bewoners zijn niet thuis ivm een huwelijksfeest maar ik kan toch gebruik maken van de Motor-home = caravan. Een goede rustige plek, maar toch 'nachts ook wel koud: veel kleren aan in de slaapzak+extra dejendan maar!
Vandaag naar een grote plaats 20 km verder. Het lukt me niet een goedkoper overnachting te regelen. Dus zit ik nu een soort landhuis dat als CH geboekt staat.

  • 22 Mei 2015 - 22:43

    Harmien De Ruiter:

    Hallo Loek,

    Gaat het al weer een beetje na dinsdag?
    Sterkt gewenst.

    Harmien en Gabe

  • 23 Mei 2015 - 07:19

    Nards:

    dag Louis, wat maak je veel mee he. Loek neem de tijd voor jezelf en laat niet andere pelgrims je tijd bepalen. Alleen op pad is goed, je kunt dan fijner genieten van de mooie momenten die je toevallen. Het wordt en is een hele kluif jouw camio, iedere dag komt het weer goed. Loek... wil jij voor Ad een kaarsje opsteken het gaat niet zo goed met hem. In een klap is onze toekomst onzeker geworden. steek op een voor jouw bijzondere plaats, voor ons ook maar een kaarsje aan.
    buen camino

  • 23 Mei 2015 - 13:57

    Koos Pancras:

    Ik las op mijn facebookpagina een reactie van Piet op jouw reisverslag. Hij geeft daar heel veel leuke tips voor je komende trajecten. Je kunt hier je voordeel mee doen, denk ik. Ik spreek je nog wel per telefoon.
    Ga lekker voort zo met je stiltes en je ontmoetingen.
    Bon voyage!
    Koos

  • 23 Mei 2015 - 16:48

    Caminofrans:

    Ola pelgrim Loek,
    Het pad van een pelgrim gaat niet altijd alleen maar over rozen. Hij komt het pad en zichzelf tegen. Ik mag je zo volgen en doe inspiratie om in jou voetsporen volgend oet Sitterd naar SdC, en Finisterre en Mucia te reizen. Ben nu nog wandelend op de Camino Primitivo!
    Loek, nog veel plesier op je pad?..
    Gegroet,
    Caminofrans

  • 23 Mei 2015 - 16:48

    Caminofrans:

    Ola pelgrim Loek,
    Het pad van een pelgrim gaat niet altijd alleen maar over rozen. Hij komt het pad en zichzelf tegen. Ik mag je zo volgen en doe inspiratie om in jou voetsporen volgend oet Sitterd naar SdC, en Finisterre en Mucia te reizen. Ben nu nog wandelend op de Camino Primitivo!
    Loek, nog veel plesier op je pad?..
    Gegroet,
    Caminofrans

  • 27 Mei 2015 - 17:53

    Andre:

    Hai loek.
    Je bent al een heel eind op weg
    Wij het yogagroepje. Groeten jou.
    Zo te zien gaat het je goed af.
    En natuurlijk komen de emoties dat is een bekend proces.
    Prachtig is jouw avontuur het gajegoedman.




    Namaste.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 39266

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: