Vlak bij Bazas - Reisverslag uit Brouqueyran, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Vlak bij Bazas - Reisverslag uit Brouqueyran, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Vlak bij Bazas

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

13 Juni 2015 | Frankrijk, Brouqueyran

Eerst even, wat ik gisteren had willen toevoegen. Eergisteren merkte Loek, dat hij vier kilometer na de laatste bakker brood voor onderweg had vergeten. Hij liet de jongens verder lopen en ging terug liften. Als pelgrim heb je geluk en nemen ze je snel mee. Hij kocht zijn broodjes en lifte weer terug naar de plek, waar hij de wandeling was gestopt. In een halfuur had hij dit voor elkaar. Welk een tegenwoordigheid van geest!
Gisteren in La Réole, hij kwam er drie uur aan, heeft hij ook allerlei zaken geregeld. Bij zijn schoen ging een naad los. Hij vond bij die brug over de Garonne, die overigens van Gustaf Eifel is voordat hij die beroemde toren in Parijs maakte (dankjewel Piet!), een schoenmakertje. Die naaide de kapotte naad en keek ook de andere schoen nog even na. Loek wilde betalen, maar de schoenmaker besloot dit gratis te hebben gedaan. Vive La France! Wat zijn Fransen toch aardig. De rest van die arts en de farmacie weten jullie al. Hij was om vijf uur klaar met dit alles en werd toen nog opgehaald met auto voor zijn slaapadres.
Vandaag een drukkende dag, bewolkt. Maar aan het einde van deze dag een zwembad bij een kasteel! Daar slapen ze dus. Het ging goed met het been. Loek ziet dit een aantal dagen zo even aan. Enkel als hij oefeningen doet, voelt hij wel die pijn. Niet zo bij het lopen.
Hij verheugt zich weer over de overnachting in zo'n kasteel. Er was wat te zien over Lodewijk XVI en Marie Antoinette. Ook over de familie die nu dit kasteel Château du Mirail bewoont. Het kasteel bevindt zich in de gemeente Brouqueyran. Ongeveer 10 km voor Bazas. Na deze stad zijn ze echt in Les Landes, een van de meest uitgestrekte bosgebieden van West-Europa. Morgen gaat het tot het plaatsje Captieux. Ik zie al lange rechte saaie stukken door de eindeloze dennenbossen.
Het pakje dat tevergeefs in Vézelay aankwam - Loek was al doorgegaan - kwam vandaag bij mij terug. Mijn brief van vorige week aan het postkantoor daar is dus begrepen. Het is altijd spannend of zo'n pakje op tijd aankomt. Straks in St-Jean maar hopen, dat het weer lukt.

  • 14 Juni 2015 - 20:20

    Adrie:

    Salut Loek!
    Wat een ervaring doe jij op.... En wat is het mooi om daarvan deelgenoot te kunnen zijn. Dat je been je nu even parten speelt is misschien even nodig? Om je (weer) even bij jezelf stil te laten staan? Ik lees trouw je verslagen, ben een stille bewonderaar van je conditie, doorzettingsvermogen en vindingrijkheid. Bon voyage Loek, namaste van Adrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 39248

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: