Naar Bourriot-Bergonce - Reisverslag uit Bourriot-Bergonce, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Naar Bourriot-Bergonce - Reisverslag uit Bourriot-Bergonce, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Naar Bourriot-Bergonce

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

15 Juni 2015 | Frankrijk, Bourriot-Bergonce

Loek stuurde foto's. Ik neem de tekst van Henk en Paul even over:

'Na een hartelijk afscheid van Cor Mooij om 7.30 en de zijn familie nemen wij ook afscheid van Hennie, met de afspraak om morgen op de koffie te komen in Roquefort, waar zij de gastvrouw is. Als Paul om 7.00 brood haalt, is het een drukte van belang in Captieux: markt, verkeer en alle kroegen open. In de bar zitten oude mannen met Spaanse baretten: Boina. Gisteren was alles dicht. We lopen wederom langs de oude spoorweg. Na verloop van tijd gaan wij over de snelweg en komen wij Bastiaan weer tegen. Hij en Loek lopen samen verder en Henk ligt te rusten in het gras, het valt hem zwaar vandaag. Langs de snelweg lopen wij verder en uiteindelijk weer over de spoorbaan. Het landschap lijkt op Nederland, vlak en veel akkerbouw: zonnebloemen en graan. Wij zien een paar grote fokkerijen met honderden eenden. Loek zit al in de bar, als wij aankomen. Het is een soort huiskamercafe. Het heeft ook een Spaanse uitstraling qua bouw. Het is een speciaal dorp: luxe huizen met veel grond eromheen. We komen bij onze gite waar Henk en Loek weer in het zwembad plonzen. Het weer is fris, dus ze zijn snel terug. Het eten ruikt goed en begint lekker: quiche met sla, kip en flauwe spaghetti en een lekker kokos toetje toe. Een extra fles wijn kost € 5,--'

Ook een verslagje van Loek:

'Koos, vanmiddag na ongeveer 22 km deels over de oude spoorlijn rond 14.30 uur aangekomen. Er was een bar, waar ik lekker op Paul en Henk heb gewacht. Ik liep het laatste stuk vanaf de snelweg op met Sebastiaan , een Belgische man van 35, die zijn 3e camino nu loopt.
Hij gaf aan dat de schade aan mijn been mogelijk te wijten is aan te snel lopen en te weinig te drinken
Hij adviseerde me om deze week arnika tabletten te kopen en deze onder de tong te laten smelten.
Dat ga ik morgen dus doen
Vandaag wordt de maaltijd verzorgd.
We zitten nu in een CH met 3n eigen kamer en... weer een zwembad!
We hebben vandaag echt weer een mooi verblijf geregeld. Zie de foto's.'

Het huisje op de foto is typisch voor Les Landes. Gepleisterde muren, brede uitstekende dakrand. Veel gebruik van hout.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 39243

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: