Tussen Roquefort en Mont-de-Marsan - Reisverslag uit Gaillères, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Tussen Roquefort en Mont-de-Marsan - Reisverslag uit Gaillères, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Tussen Roquefort en Mont-de-Marsan

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

16 Juni 2015 | Frankrijk, Gaillères

Tegen zessen kwam Loek met de anderen pas bij zijn chambre d'hôtes aan bij Gaillères. Een hele mooie deze. Te horen aan zijn enthousiaste kreten. Een vrouw met een beperking uit Noord-Frankrijk baat dit uit. Zelf kan ze hem niet lopen. Zo wil ze toch wat betekenen voor de pelgrimage.
Deze dag bleef bewolkt met af en toe wat motregen. Jassen aan, jassen uit, poncho aan, poncho uit. Erg veel viel er niet. Temperaturen zacht, ietsje drukkend. Ze hebben heerlijk gewandeld.
Onderweg in Roquefort (Níet van die kaas. Dat is een andere plaats.) ontmoetten ze de Nederlandse beheerder van de refuge in Captieux weer. Zij was weer verhuisd met haar camper. Nu dus naar Roquefort. Hennie heet ze. Er werd ouderwets vaderlands gezellig koffie gedronken met gebak.
Morgen wordt er dwars door een flinke stad van 30.000 inwonders gewandeld Mont-de-Marsan. Deze strategische handelsplaats geeft weer interessante dingen te zien. De Douze komt van rechts bij de Midou en stroomt verder als Midouze. Er is een oude kerk en er zijn vestingwerken van de burggraven van Marsan. Ook zgn. romaanse huisjes.
Loek zou hier de schouderbanden van zijn rugzak laten naaien, maar Nederlanders onderweg hielpen al met twee touwtjes bij dit probleem. Ze gaan verder naar het bescheiden Benquet voor de overnachting van woendsdag op donderdag. Donderdag hopen ze Hagetmau te bereiken. Dan zijn ze echt Les Landes uit en kruisen ze de bergachtige voorlopers van de Pyreneeën.


  • 16 Juni 2015 - 22:50

    Olga En Hans:

    je loopt ongelooflijk snel! Ik geniet van je verhalen en de mooie foto's.
    Groetjes Olga en Hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 39228

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: