Villafria de Burgos - Reisverslag uit Villafría de Burgos, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu Villafria de Burgos - Reisverslag uit Villafría de Burgos, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu

Villafria de Burgos

Door: Loek

Blijf op de hoogte en volg Loek

05 Juli 2015 | Spanje, Villafría de Burgos

Koos meldde me per sms, dat hij vandaag niet bereikbaar was. Ik zit momenteel in een hotel en in de bar kan ik beschikken over een computer.
Dus kan ik eindelijk zelf een kort verslagje maken. Dus dit communucatie-probleem is zo ook weer opgelost.
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de mooie, ondersteunende en lieve reacties n.a.v. mijn belevenissen. Ik krijg, als ik wifi heb, de reacties als mail binnen evenals een backup van de verslagen van Koos. Alles lees ik uiteraard en het is hartverwarmend te lezen dat velen mijn bijzondere pelgrimstocht op de voet volgen.
Dan nu mijn verslag van vandaag:
Omdat ik in deze alberque alleen was, heb ik ontzettend goed kunnen slapen. Pepe zet rond 6.00 uur rustige muziek op de luidspreker in de slaapkamer en om 6.10 uurd zit ik aan de koffie. Het ontbijt is simpel en rond 06.40 uur vertrek ik nadat ik nog een paar foto´s van Pepe gemaakt heb. Het was een uitermate mooie en rustgevende plek bij deze camino-kenner.
Ik ga in de mist en laaghangende bewolking op weg om in Villafranca nog wat verder te eten en ga verder over de Montes de Oca. Het weer blijft prima. De zon is niet fel. Dus prima wandelwer voor een lange tocht. De route is prachtig door bos. Ik klim naar1158 m en dal weer scherp, ga weer omhoog naar San Juan de Ortega. Hier ben ik rond 11.00 uur en de gps geeft al 16 km aan. Koos had mij er al op gewezen, dat ik beslist stil moest staan bij de kerk, waar zich het mauseleum bevindt van de leerling van Domingo de la Calzada. Beiden zorgden voor nieuwe voorzieningen voor de pelgrims al in de 11e eeuw. De twee monikken, heilgverklaard, zijn onlosmakelijk verbonden met de camino. Rond 12.00 uur rondde ik mijn bezoek aan deze kerk af en besloot verder te gaan met de volgende etappe naar ..... Burgos.

Omdat het nog erg vroeg is, het weer het toelaat en het wandelen me toch goed afgaat besluit ik van de volgende etappe zo dicht mogelijk bij Burgos te komen. Na ongeveer nog eens 20 km. vind ik het welletjes en stop in Villafria de Burgos. Hier is een hotel. Er is een kamer beschikbaar voor .... € 18.-. Tot mijn verbazing beschik ik over een eigen bad en toilet!!!.
Even later lig ik lekker te genieten in een warm bad. Terugkijkend op een hele mooie en bijzondere dag.
Morgen wil ik de resteende 8 km. toch gaan wandelen, denkend aan de bestraffende woorden van Pepe: ¨an real pilgrim don´t take an autobus¨.
Twee uurtjes stappen en dan de rest van de dag gebruiken voor visiteren van deze bijzondere stad. Ik heb er nu al zin in, maar ga zo lekker naar mijn kamer en hoop wedereom op een rustig nacht. I

Ibuenas noches todos


  • 05 Juli 2015 - 23:07

    Annelies En Nel:

    Hallo Loek, je bent op bekend terrein voor ons, Burgos is een prachtige stad en heeft een indrukwekkende kathedraal, waar je met een bezoek aan kerk, klooster en museum al gauw een paar uur zoet bent. logeer je in de auberge daar vlak bij in de buurt?
    We zagen toen de pelgrims bij de ingang in de rij staan om zich aan te melden.( vakantie 2 jaar terug)
    Heel veel succes met de laatste etappes door Noord Spanje, geweldige prestaties heb je ( nu al) geleverd!
    Groetjes uit een warm HHW, Nel en Annelies


  • 05 Juli 2015 - 23:34

    Olga En Hans:

    hier ook Spaanse temperaturen, maar vanmiddag een verkoelende regenbui. Het voelt nu een stuk aangenamer. Ik heb met genoegen weer alles gelezen. Burgos lijkt mij geweldig, geniet ervan.
    Succes met alles Spaanse routes.
    Groetjes, Olga en Hans.

  • 05 Juli 2015 - 23:39

    Fenny Kattouw:

    Beste Loek,
    Het is heel interessant en leuk om je op je tocht te volgen en wat ben je al een eind gevorderd! Geniet van de komende etappes en heel veel succes !
    Hartelijke groet,
    Fenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 39242

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: