Twee etappes gelukt - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu Twee etappes gelukt - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu

Twee etappes gelukt

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

19 Juli 2015 | Spanje, Sarria

Het is hem gelukt de twee etappes. Eerst dus van O Cebreiro de afdaling naar Triacastela (21 km) en vervolgens tot even voor Sarria (16 km). Totaal 37 km!
Het was bewolkt en er stond een fris windje. De afdaling vanaf O Cebreiro en Alto de Poio was fantastisch. Schitterende vergezichten. Schilderachtige boerendorpjes kwam hij door. Bossen, graslanden en akkertjes met gewassen. Over en langs beekjes.
Gelukkig hield hij halt voor Sarria. Daar is niet veel aan. Drukke stad met veel winkels. Hij heeft veel alleen gelopen en kwam af en toe bekenden tegen. Zijn slaapadres is een particuliere Albergue Paloma y Leña (vertaling: Duif en Houtblok). Voor € 20 warme maaltijd, logies en ontbijt. Heerlijke tuin, gezellige ruimtes. Kijk zelf maar op hun site.
Morgen verwacht Loek met dit aangename wandelweer een eind te komen. Voorbij de interessant plaats Portomarín: Hospital de la Cruz (37 km). Portomarín ligt bij een stuwmeer. Is vele jaren geleden bij de aanleg van de stuwdam voor dat meer ,van waar nu het water van het meer kabbelt, naar boven verhuisd. Het was een stadje uit de middeleeuwen. Het was dus doodzonde. Nu hebben ze enkele oude gebouwen, waaronder twee kerken en het raadhuis, uit elkaar gehaald, de onderdelen genummerd, en helemaal boven in de nieuwe stad weer in elkaar gezet op een acceptabele plaats. Ik vond dit zelf heel aardig geslaagd. Portomarín is weer een gezellig stadje geworden met veel voorzieningen voor de pelgrims.
Nu nog 117 km te gaan naar Santiago de Compostela. Bij het dorp Brea passeert hij de 100 km-paal. De opwinding neemt toe.

  • 19 Juli 2015 - 22:42

    Marianne Piek:

    Hoi Loek,

    Wat een prestatie. Al zover. En wat heb je veel gezien. Wens je heel veel succes voor de laatste 117 km.
    Wij zijn ook in Frankrijk geweest en hebben net als jij overnacht in Chateauroux. Niet voor te stellen dat
    je dat al lopend gedaan hebt. Vond het met de auto al een eind.

    hartelijke groeten

    Marianne Piek


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 39264

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: