Aangekomen in Cee - Reisverslag uit Cee, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu Aangekomen in Cee - Reisverslag uit Cee, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Cee

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

28 Juli 2015 | Spanje, Cee

Halfnegen vanavond weer een telefoontje uit Galicië. Uit Cee. Ze vertrokken vanmorgen laat om halfnegen, want het was maar 19 km. Ze hebben relaxt kunnen wandelen. De route was heel mooi. Aanvankelijk op een boerenpad het open heidelandschap in met mooie uitzichten over de vallei van de Xalas. Ten slotte ging het door dichte dennenbossen afdalen naar het Cruceiro do Armanda. Dan kun je al genieten van prachtige vergezichten over de Costa del Muerte (Kust van de Dood, vanwege de vele schipbreuken op de grillige rotsige kust). Zelf herinner ik me de opmerking van een landgenoot, toen wij met de bus vanuit Santiago hier aankwamen: "Oh, net Noorwegen!" Ze noemen het hier Rías, maar je kunt het net zo goed fjorden noemen. Beneden ligt dan het vissersdorpje Cee. Ze overnachten in een hotel.
Het was wel leuk, dat Loek Lieke uit Heerlen weer tegenkwam. Ze loopt ook deze route met haar vriend.
Morgen dus naar Cabo Fisterra met overnachting in Fisterra. Heerlijk met al die visrestaurants daar! Overigens valt dit op 29 juli, de sterfdag van Sjoukje...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 39268

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: