Einde Camino: Muxía - Reisverslag uit Muxia, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu Einde Camino: Muxía - Reisverslag uit Muxia, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu

Einde Camino: Muxía

Door: Loek en Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

31 Juli 2015 | Spanje, Muxia

Sms 17:44
'We zijn aangekomen in Muxía. Dat was wel een apart moment. Deze plaats betekent echt het einde van de Camino. Na zo'n lange tijd komt ook hier een einde aan.
De route was prachtig. In het begin was het weer goed, maar we moesten vandaag wel hoog klimmen en de lucht ging flink betrekken. Later begon de wind aan te trekken en kwam ook de regen. Niet veel maar de poncho moest wel aan. Onderweg spraken we regelmatig over onze situatie. Hoe zal het verder gaan?
Voor beiden is onze ontmoeting en de rendez-vous later een cadeau op beider camino. Toeval!?
De toekomst zal hier wel duidelijkheid over geven.
Via jou (Koos) weten we nu al dat de afstand Heerhugowaard-Bourges in een dag te overbruggen is. Dat valt dus reuze mee eigenlijk.
Het bezoek aan het kerkje was het sluitstuk. Daarna ging het naar het hotel om in te checken. En nu zitten we in het restaurant. Geen peregrino-menu deze laatste keer, maar lekker vis in een restaurant aan de boulevard. Het voelt goed.
In het hotel hebben we onze extra compostela (eindcertificaat in Muxía) al ontvangen.
Straks moeten we wel nog langs het bureau voor toerisme voor de autobus voor morgen. Louise heeft al informatie gevraagd voor een pension of hotel in Santiago de Compostela. Daar moet ik me morgen op gaan richten.
Een prettig vooruitzicht is wel: volgende week donderdag of vrijdag kan ik in Bourges zijn.
Louis'

Gisteravond had ik Loek aan de telefoon. Hij vroeg of ik allen, die de laatste week zo hartverwarmend reageerden, wilde doorgeven, dat hij hier heel blij en dankbaar voor is. Dus alle 'fans', bedankt voor jullie steun en warmte.

Hij stuurde ook weer vele foto's, waarvan ik er een aantal bij de verhalen van gister en eergisteren zal zetten.

Oei beste kijkers, er ging iets mis. We zijn nu ineens in de Volksrepubliek China, omdat 'waarbenjij.nu' geen Muxía in Spanje kan opzoeken. Jullie weten beter!

  • 31 Juli 2015 - 22:36

    Ineke:

    Niet te geloven. Echt het einde van jouw "ontdekkingstocht".
    Jouw tocht heeft jou zoveel gebracht. Dit zal zeker doorwerken in de toekomst.
    Ik kijk er naar uit jou weer tegen te komen.
    Kleine man, grote doorzetter.
    Nog rustige, fijne weken toegewenst, ter afsluiting van een heel bijzondere periode van jouw leven.
    Namasté
    Tot ziens, Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 39240

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: