Samen van Negreira naar Olveiroa - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu Samen van Negreira naar Olveiroa - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu

Samen van Negreira naar Olveiroa

Door: Koos Pancras

Blijf op de hoogte en volg Loek

27 Juli 2015 | Spanje, Olveiroa

Loek komt weer helemaal tot zichzelf door de rust op deze paden. Niet meer om de haverklap een winkeltje of een herberg met hordes wandelaars voor en achter je. Hij wandelt nu met Franse vriendin Louise Haar zus Rozetta rijdt de auto. Ze sliepen met zijn drieën op een kamer in een hostel in het pittoreske Negreira 22 km vanaf Santiago. De af te leggen afstand voor vandaag is wel 33 km, maar Rozette haalt Louise eerder op. Via een netwerk van schaduwrijke bospaden en landelijke wegen klimmen ze naar de Monte de Aro. Afwisselend wandelen ze door het groene boerenlandschap met hier en daar een dorpje verder naar het westen. Als ze uitzicht krijgen op het grote stuwmeer van Ferrenza, weten ze, dat ze bij Olveiroa de eindbestemming zijn.
De resterende afstand naar Fisterra wordt in tweeën gedeeld, zodat ze a.s. woensdag daar aankomen.
Daarna lopen ze door in twee dagen naar Muxía. Dan gaan de Franse dames terug naar la patrie naar Lourdes, waar ze zich voegen bij een groep uit Bourges. 5 augustus reizen ze terug naar hun woonplaats Bourges.
Loek gaat het eerder overgeslagen stuk tussen Santiago en Negreira nog wandelen. Vervolgens is Santiago zelf aan de beurt voor een uitgebreide verkenning.
Onze held is voorlopig nog niet uitgewandeld.

  • 27 Juli 2015 - 15:17

    Adrie:

    Wat mooi Loek, je doel bereikt en daar alle gekte ervaren van de feestdag rondom St. Jacob; de climax die uiteindelijk misschien wel benadrukt dat de weg, het onderweg zijn, het lopen met jezelf de meest enerverende belevenis is.
    En nu dan weer terugkeren naar de rust van het gestage lopen, terugkeren naar jezelf, naar bezinning? Het lijkt het leven zelf wel......
    Je hebt het gedaan en wat heeft het je veel gebracht. En dat allemaal door jouw eigen inzet, jouw eigen zachte kracht. Omdat je het wilde.
    Lieve groet van Adrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 39257

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: