van Pietrain naar Dinant - 8 t/m 11 - - Reisverslag uit Dinant, België van Loek - WaarBenJij.nu van Pietrain naar Dinant - 8 t/m 11 - - Reisverslag uit Dinant, België van Loek - WaarBenJij.nu

van Pietrain naar Dinant - 8 t/m 11 -

Door: loek

Blijf op de hoogte en volg Loek

18 April 2015 | België, Dinant

Ik had steeds geen Internet op mijn smartphone. HI In Ned. gebeld: Kon 4G moet uitstaan!!!
Zit in een café en Dinant.
De afgelopen dagen heb ik flink doorgestapt:
Van Pietrain naar Jodoinge en toen via de Ravel 2 - een fietspad van 33 km naar Namur. Ik ging zelf tot Eghezee en boog 5 km af voor de overnachting. in Cortil-Wodon. De volgende dag via de Limburgia route de Ravel 2 weer opgezocht waar de via Monastica samenkomt 4km voor Namur.
In Namur had ik mooi de tijd om in deze stad wat rond te kijken en een stempel te scoren in het oude seminarie. Tevens daar een kopie van de plattegrond ontvangen. voor overn. adres.
Gisteren van Namur naar Anhee weer een Chaine d'Accueil des Pelerin.
Vandaag een rustige dag: slechts 7 km naar Dinant. Dus wat uitslapen en een uurtje later weg. Al vroeg in Dinant. Rond gekeken in stad en om 14.00 gemeld bij de Abdij.
Wil daar wat wassen, maar......geen douche en geen warm water. Slaap in een oud klaslokaal met 6 bedden. Ben nog de enige.
Vraag of ik in de keuken even kan wassen. Binnen 5 min. staat de wasmachine aan. Mooi toch.
Gisteren heeft de gastvrouw de overnachtingen tot woensdag voor mij geregeld. Wo. hoop ik in Rocroi aan te komen.
Het weer is steeds super, mijn voeten beginnen te wennen maar mijn beenspieren protesteren nog wel. Vandaar de rustdag vandaag.
Doe yoga en verzorg mijn voetjes goed!!
Ga zo terug naar de Abdij voor de Vespers van 18.00 uur. Daarna een broodmaaltijd en dan vroeg naar bed.

  • 18 April 2015 - 18:04

    Ad En Narda (vessem):

    Dag Loek,

    Wat fijn dat het zo goed gaat. Fijn dat je zo goed geholpen wordt als pelgrim. Nog een mooie tijd en Buen camino.

  • 18 April 2015 - 20:10

    Koos Pancras:

    Je hebt weer veel problemen opgelost. Zijn dit verhaal en deze mooie foto's m.b.v. je smartphone gedaan? Knap hoor. Je leert al doende de klappen van de zweep kennen. Wat heerlijk toch dit Netwerk van pelgrimsontvangst zoveel voor je regelde. Tot en met woensdag is je kostje gekocht. Blijf in goede conditie. Maar vooral heel veel plezier met alles.

  • 18 April 2015 - 22:23

    Nel En Annelies:

    Hoi Loek,
    Je bent heel trouw met je verslagen, leuk hoor, we lezen ze met interesse!
    Je bent al een echte monnik, vespers, vroeg naar bed en vroeg op! Maar tussen de bedrijven door is het vast genieten van dit vrije leven en gewoon kijken wat de dag weer brengt!
    Een rustdag is ook wel even lekker voor de voeten, denk ik. Keep on going!
    Meilleurs salutations! Nel en Annelies

  • 19 April 2015 - 11:11

    Ineke:

    Zo te lezen heb je je ritme gevonden. Over een paar dagen ga je de 2e grens over. Houd je eigen grens in de gaten dan gaat het jou zeker goed en blijf je genieten.

  • 19 April 2015 - 14:13

    Mariska:

    Hoi Loek

    Erg leuk om je reisverslagen te lezen, en fijn dat het allemaal voorspoedig gaat.
    En je doet natuurlijk fantastische indrukken op allemaal, erg leuk ook om in een abdij te slapen, en te beleven hoe het daar zoal gaat.
    Loek heel veel plezier verder en veel succes, en geniet van je rustdagje, lekker even bijkomen

    Groetjes Henk en Mariska

  • 19 April 2015 - 14:39

    Miek:

    Hoi Loek! In Amersfoort sprak ik je, 8 april zou je vertrekken. Ik heb daarnet je verslagen gelezen en leef met je mee. Pas je op dat je geen té lange afstanden per dag doet? Afvallen hoef je tenslotte ook niet.
    Ik wens jou veel succes en plezier en... Buen Camino!

  • 20 April 2015 - 12:30

    Monique Van Hattum:

    Ziet er allemaal goed uit Loek! So far, so good!!!!!
    Hou vol en blijf mooie mensen ontmoeten......

    Heel veel groetjes van mijn persoontje, Mieneke, Gerda en Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 39278

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: