Bestemming Negreira - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu Bestemming Negreira - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu

Bestemming Negreira

Door: Loek en Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

02 Augustus 2015 | Spanje, Negreira

'Na een goede nachtrust en goed ontbijt nu op weg naar de kathedraal om op weg te gaan voor mijn laatste etappe. Naar Negreira. Van deze toch bijzondere camino.
Louis'

Dit wordt echt de laatste wandeling in Spanje. De tocht begint op het grootste plein voor de kathedraal la Praza de Obradoiro. Obradoiro, denk aan ouvriers, dus arbeiders. Ja, het is de plek, waar de arbeiders in de middeleeuwen de kerk in elkaar hebben gezet.
Loek wandelt de stad uit en trekt het platteland van Galicië binnen. Afwisselend wandelt hij langs akkers en velden of door schaduwrijke eucalyptusbossen naar het westen. Hij passeert verschillende slaperige, uit granietsteen opgetrokken dorpjes en steekt een aantal romaanse bruggetjes over alvorens het pittoreske Negreira te bereiken.
Daarna neemt hij de bus terug naar Santiago.

17:22 MMS
'Ben aangekomen in Negreira. Geniet even van een pilsje. De bus komt en ik stap in retour Santiago de Compostela.
Een prachtige route was het weer. Dit was echt de laatste etappe van mijn Camino. Ik heb de tijd genomen om mijn CAMINO af te sluiten. In gedachten liep ik de periode door. Wat is er allemaal gebeurd in België, Frankrijk en Spanje? Welke inzichten heb ik mogen ontvangen?
Ik wilde absoluut deze laatste etappe volledig alleen lopen, zodat ik rustig mijn Camino kon doornemen.
Een geweldige periode in mijn leven loopt ten einde.
De inzichten die ik belangrijk vind, zijn:
1. Met het overlijden van Sjoukje heb ik mijn vrijheid weer terug.
2. De naam Loek was verbonden met Sjoukje. Mijn echte naam - Louis - past nu beter bij mij.
3. In Frankrijk voelde ik me het meest op gemak en huppelde ik van plezier door dit geweldige land.
4. Na de verdrietige periode voel ik me weer gelukkig.
5. Diverse puzzelstukjes in mijn leven vallen plots op zijn plaats. Is het proces al veel langer gaande?
6. Met Louise in Bourgos balt het "Franse gevoel" zich samen.
Bij die gedachten rollen de tranen over mijn wangen. Omdat ik besef dat het toch bijzonder is dat Bourges plots een belangrijke plek in mijn leven zou kunnen gaan worden. Is dit niet allemaal teveel en tegelijk?
Wie had dit van tevoren kunnen bedenken?
Mijn eindconclusie:
Mijn Camino had niet beter gepland kunnen worden en ik ben toe aan een verandering in mijn leven. De toekomst zal uitwijzen op welke wijze.
Louis'

Let op: Er zijn bij vorige afleveringen nieuwe foto's toegevoegd. Bladeren maar weer...
En geniet van Santiago op afstand via YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=ramcIwAschE
Koos



  • 02 Augustus 2015 - 18:53

    Wil Ruiter:

    Wat zal je het wandelritme gaan missen, Loek! Maar Bourges en omgeving zijn ook mooi! Vandaag hebben wij rond HHW gefietst en hebben ook erg genoten!!

    Tot ziens in de Brink! Wil.

  • 03 Augustus 2015 - 11:22

    Miek:

    Loek, bedankt voor je prachtige verhaal!

  • 05 Augustus 2015 - 22:21

    Jan Tamis:

    Toevallig vandaag in de supermarkt via Rosa Spierings vernomen van je gigantische wandeltocht die ik ook altijd al wilde ondernemen, maar de tijd is er nooit rijp voor geweest.
    Net teruggekeerd van de 4x50 km heb ik bewondering voor mensen voor wie vier dagen een peulenschilletje is en liever rekenen in weken. Proficiat Loek met je initiatief dat je met succes hebt voltooid. En ik hioop je bij je thuiskomst te ontmoeten om al je wederwaardigheden te horen. En dat zullen er een massa zijn.

    Behouden thuiskomst en de hartelijke groeten van

    Tonny en Jan Tamis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 39281

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: