Weer op pad - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Weer op pad - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Weer op pad

Door: Loek

Blijf op de hoogte en volg Loek

28 April 2015 | Frankrijk, Épernay

Allereerst dank voor de vele reacties. Koos is met een vriend naar België om een paar dagen te fietsen. Dus probeer ik via de smartphone een kort verslagje te maken.
Na de rustdag vanmorgen om 8.30 uur op pad. De drukke stad Reims uit kost zeker een uur. Afscheid van Jurgen, die verder per fiets gaat naar Rome.
De route gaat later Door de wijngaarden -prachtige vergezichten - en het bos tot het station van Germaine - 20 km en heg is 14.00 uur- Ik heb nog steeds geen overnachting kunnen regelen. Omdat niet duidelijk is of er nog een trein naar Epernay gaat pak ik om 14.15 voor de zekerheid de trein terug naar Reims. Op station van Reims lees ik dat er toch nog een trein om 15.52 naar Epernay gaat. Ik bel eerst het hotel, dat nabij station moet liggen en regel verder de tickets. Rond half vijf zit ik op mijn hotelkamer. Douchen en de stad verkennen. Zit nu in Brasserie.Het voelt gewoon als een relaxed vakantiedag.
Ik realiseer me dat ik al 3 weken op pad ben. De tijd vliegt voorbij.
Dit is oom de eerste keer dat ik een hotel heb. Dus neem ik het e d lekker van. Morgen vroeg uit de veren. Om 8.00 moet ik weer in de boemel zitten nar de startplek Germaine naar Mousse.
De overnachtingen zijn verder tot vrijdag wel geregeld.
De teller staat al op 2000. Ongelooflijk toch.
Gaat mij eigenlijk relaxed af en heb tot nu toe ontzettende mazzel met het weer.

  • 28 April 2015 - 21:00

    Annelies En Nel:

    Hallo Loek,
    Ja, alweer drie weken op pad....en het gaat goed, zo te lezen! Ook via Koos steeds op de hoogte gehouden. Groot gelijk even een hotelletje er tussen door, maar de contacten bij mensen thuis zijn natuurlijk ook fijn!
    Je treft het wel he, met het weer, aardige, behulpzame mensen, maar dat is natuurlijk wederzijds! En de voetjes protesteren ook niet? Je bent in topvorm! Het ga je goed en tot de volgende reisbrief! Nel en Annelies


  • 28 April 2015 - 21:38

    Cor En Gre:

    Hoi Loek Fijn dat het weer goed gaat. Al weer 3 weken op pad wat vliegt de tijd .
    Goed om te lezen dat je zo geniet WAT zal jij veel zien onderweg andere mensen slaapplaatsen en natuurlijk de omgeving waar JE langs loopt
    Hier is het ook mooi met de bollenvelden ,maar jij komt op plaatsen waar wij nooit zullen komen .
    Loek verder weer veel loop plezier
    Groetjes Cor en Gre.

  • 29 April 2015 - 07:02

    Hans Vn Etten:

    Hoi Loek
    Na een lekker nachtje in een hotel weer op weg, eerst de trein en dan weer lopen. Fijn te weten dat het je goed gaat. En dat je veel ziet. Je ziet meer als menige vakantie ganger met de auto. Ook leuk dat je een andere pelgrim ontmoet hebt, ook al gaat die naar Rome. Ook de slaapplaatsen is wel lekker dat dat voor een paar dagen rond is. Ik denk dat je dan toch even ontspannender loopt. Je kunt nu aardig je Frans ophalen., maar dat lukt wel denk ik. Loek veel wandel plezier met mooi weer. Groetjes van Greet en Hans

  • 29 April 2015 - 15:38

    Harmien De Ruiter:

    Hallo Loek,

    Wat ben jij al ver.
    Mooi is de kathedraal van Reims he?
    We hopen dat je reis verder voorspoedig verloopt.
    sterkte gewenst.

    Groetjes van Gabe en Harmien.

  • 29 April 2015 - 15:59

    Adrie:

    Ha die Loek,
    Echt leuk om je zo te volgen! We vertrokken gelijktijdig: jij lopend, wij met de camper. Wij zaten in dezelfde streek waar jij nu doorheen trekt: we hadden elkaar tegen kunnen komen. Wij zijn alweer thuis, maar jij blijft voorlopig je ene voet voor je andere zetten. En dat je dat goed lukt blijkt uit je relaas, daarbij moet je dan ook nog van alles regelen! Chapeau!! Wat een schat aan beleving doe je op. Geniet van de tocht, vergeet ook steeds weer al die mensen die met je meereizen via je verslagen.... Groet van Adrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 39336

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: