De Champagne uit richting Bourgogne - Reisverslag uit Ervy-le-Châtel, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu De Champagne uit richting Bourgogne - Reisverslag uit Ervy-le-Châtel, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

De Champagne uit richting Bourgogne

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

08 Mei 2015 | Frankrijk, Ervy-le-Châtel

Op de rustdag in Troyes verhuisden onze twee pelgrims Loek en Philippe naar een vriend van Philippe in St-André-les-Vergers, een voorstad van Troyes. Dit lag al op de route. De volgende dag, dat was gisteren donderdag 7 mei, wandelden ze tot Sommeval. Akkers en een flink stuk bos Bois de Fays. Er komt wat meer reliëf. Ze wandelen het bekken van Parijs uit en gaan richting Bourgogne met de Morvan. Zo verlaten ze de Champagnestreek. Vandaag ging het van Sommeval naar Ervy-le-Châtel. Elke avond een sobere overnachtingsplek. Vandaag een parochiehuis. Geen internet, vandaar dat ik hier weer schrijf. Gisteren in Sommeval in een gemeentezaal: slapen op een bank, geen matras, wc, warm water, geen douche. Zo kan Loek sparen voor als er straks weer eens behoefte is aan een hotel.
Zo naderen ze de Bourgogneregio in het departement Yonne. Deze rivier komt even verderop. Eerst krijgen ze de superverzorgde wijnheuvels van Chablis te zien. Dit stadje ziet er heel welvarend uit. Die wijn zal dus wel smaken. Maar dit is overmorgen aan de orde. Eerst maar even doorbijten met die gemeente- en parochiezaaltjes.
Morgen naar Collan. Even vóór Chablis. Maar dan zit hij al in die oostersaandoende sava-achtige wijnvelden van die wijnstad.
Koos

Koos

  • 09 Mei 2015 - 12:21

    Wil Ruiter:

    Hoi Loek, wat ben je al ver gekomen! Geweldig, dat het tot nu toe redelijk soepel verloopt, jouw bijzondere manier van leven voor een aantal maanden! Elke dag is weer spannend en uitdagend en brengt je weer een stukje dichterbij je doel! Hopelijk hebben jullie inmiddels alweer een nacht iets comfortabeler gelegen, dan op een harde bank en ook weer het genot van een warme douche gevoeld hebt. Mooie dagen weer! Groet van Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 39326

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: