Saint-Léonard-de-Noblat - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Saint-Léonard-de-Noblat - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Saint-Léonard-de-Noblat

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

30 Mei 2015 | Frankrijk, Saint-Léonard-de-Noblat

Zoals al eerder gezegd kwamen Loek, Henk en Paul deze zaterdag in deze oude pelgrimsplaats aan. Afgelopen nacht hebben ze bij Chez Francoise in Les Billanges doorgebracht. Bij haar kregen ze spaghetti en moest er een tekening ingekleurd worden. Dolle boel dus met deze ouderen. Na de overnachting viel het ontbijt erg tegen. Ze kregen oud hard brood voorgeschoteld, zodat verderop een bakker moest worden opgezocht om deze schade te herstellen.
De route onderweg was heel mooi. Weilanden en bosjes, veel natuur in intieme vorm. Na een gele boogbrug bij Pont du Dognon een merkwaardige boomstam le Tronc du Pelerin. Een voorafje van het beroemde Cruz de Ferro, het IJzeren Kruis, in Spanje. Ook met allerlei prullaria van pelgrims, poppetjes, voorwerpen en teksten erop en eraan. Daarna namen de heren een plat du jour in een plaatsje verderop, zodat ze vanavond met een broodmaaltijd genoegen zullen nemen.
Tegen vieren kwamen ze in de bedevaardsplaats van Leonardus aan met zijn kerk met daarbinnen een heel bijzonder gefilterd licht.
Morgen trekken ze de Vienne voor het eerst over. Ook zo'n zijrivier van de Loire. Net als de Creuze. Hierna nog twee keer, voordat ze voorgoed naar het zuiden trekken. Ze zijn nu ten oosten van de grote stad Limoge. De koers wordt morgen verlegd naar het westen. In deze stad blijft Loek twee dagen om o.a. zijn schoen te laten repareren. Er moet vanavond op internet naar een schoenmaker worden gezocht. Anders morgen maar vragen bij het Office de Tourisme of de Mairie. De gîte is al geregeld.

  • 31 Mei 2015 - 22:12

    Koos:

    Voor Loek aan Philippe gevraagd, die nu nog steeds op weg is naar Le Puy.
    Zaterdag 14:02 30 mei 2015

    Cher Philippe, Loek me fait te demander où tu te trouwe sur ta route maintenant et quand tu penses arriver à St-Jean-Pied-de-Port. Il espère te rencontrer là.
    Salut, Koos

    Salut Koos, c'est très difficile a dire, tant de choses peuvent arriver en chemin. Je serai au Puy en Velay vendredi 07/06 et y reste jusqu'au dimanche 08/06, afin de visiter la ville et me reposer un peu. Le chemin Vézelay ->le Puy était très compliqué et dure physiquement ... Beaucoup de montagne et un GR3 presque impraticable ! ! Maintenant je pense être vers le 15/07 a Saint Jean. Mais il faut également tenir compte que ma famille viens me rejoindre, soit AVANT soit APRÈS Saint Jean. Bref il est bien trop tôt pour faire des prévisions.
    Philippe

  • 31 Mei 2015 - 23:24

    Annie En Johan:

    Hallo Loek, wat ben je goed bezig. Je hebt het grootste deel van Frankrijk al gehad. En je schoenen al bijna versleten. Mooie foto's van Crozant en nu even rust in Limoges, geniet ervan. Wij gaan een week naar Schiermonnikoog, ja verschil moet er zijn hè, en dan nog niet eens lopend. Houd de gang er in, groetjes Johan en Annie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 39342

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: