Toevoeging aankomst Thiviers - Reisverslag uit Thiviers, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Toevoeging aankomst Thiviers - Reisverslag uit Thiviers, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Toevoeging aankomst Thiviers

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

05 Juni 2015 | Frankrijk, Thiviers

Even het verslag van Henk en Paul gekopieerd om de sfeer van deze dag even te proeven

Om 7.00 begonnen de klokken van de kerk te luiden en waren alle drie gelijk wakker. We hadden een prima ontbijt met wentelteefjes voor Loek en Paul (smullen). De koffie was net als gisteravond ook weer super. Henk begon om 8.00 met de wandeling vanwege het warme weer, het wordt 33 graden. Loek liep naar de refuge om Louise op te halen en Paul deed het rustig aan en starte om 9.00. Het liep heerlijk door bossen en velden, het landschap is zacht glooiend. Na 10 km komt Paul aan bij de groep Loek en Louise, haar zoon Charles, Therese en Sanna en Eline. We lopen samen verder. Na 2 km ligt Henk in een droge greppel uit te rusten. De hele club loopt verder en voor Thiviers valt alles weer uiteen. Henk via de N 21 en Paul via route. Toch weer ff de weg kwijt en 2 km omgelopen. Henk, Loek en Louise en Therese zitten reeds op het terras. We zijn vroeg en drinken een Leffe en er wordt patat besteld. Rond 15.00 komt de eigenaar van onze APD ons ophalen. We rekenen snel af en hij brengt ons naar onze gite waar wij 2 uur geleden langs gelopen zijn. Henk en Loek lopen naar de camping en duiken het zwembad in. Paul doucht zich en drinkt 'n kop thee en werkt de blog bij. Het eten zit bij de prijs inbegrepen € 40,-- pp.

  • 05 Juni 2015 - 19:52

    Wil Ruiter:

    Hoi Loek,
    Wat een gezelligheid allemaal! Dit lijkt wel vakantie! Super ver ben je al, zeg. Ik geniet steeds weer van de verhalen over de mooie landschappen en monumenten. Je hebt aan Koos een geweldige secretaris, hoor! Hoe lopen je schoenen, nadat ze verzoold zijn? Waarschijnlijk goed, want je schrijft er niet over. Onze ervaring na verzoling in Nederland was niet zo best, dus voortaan naar Limoges! Op naar de Pyreneeën! Groet van Wil..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 39323

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: