Ostabat - Reisverslag uit Ostabat-Asme, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Ostabat - Reisverslag uit Ostabat-Asme, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Ostabat

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

21 Juni 2015 | Frankrijk, Ostabat-Asme

Vanmiddag en vanavond belde Loek een paar keer. Hij is met zijn Heilose maats neergestreken in een boerderij-herberg 800 m na Ostabat. Ze hebben een kamer voor met zijn drieën en een eigen balkon. Vanavond werd er in een gezamenlijke eetruimte warm gegeten. De eigenaar Bernard kwam liederen zingen met de gasten. Zie deze site om de sfeer te proeven.
https://www.youtube.com/watch?v=XN6w4-wDeTk
Loek liet me deze gezelligheid proeven door zijn telefoon. Ik kende de beelden al van mijn zoektochten op YouTube. Echter nooit in levende lijve. Heel ontroerend. De vrouw in de keukendeur is zijn vrouw.
Ik kreeg ook nog wat foto's toegestuurd.
De volgende link bevat het beroemde Ultreia-lied. Loek leerde het van Louise en oefende het na haar vertrek.
https://www.youtube.com/watch?v=0ajZwClBjZk
Morgen dus de 23 km naar het schilderachtige Saint-Jean-Pied-de-Port.

  • 22 Juni 2015 - 20:42

    Tiny Bruijn:

    Hallo Loek,

    Bijna bij de Spaanse grens.
    Wat al een eind gelopen, het is niet voor te stellen.
    Veel succes verder.

    groeten van mart en tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 39330

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: