Puente la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu Puente la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu

Puente la Reina

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

28 Juni 2015 | Spanje, Puente la Reina

Vanmorgen uit Pamplona vertrokken na een nacht in een kamer voor zichzelf, die heerlijk geluidsdicht was en met airco. Er was buiten veel reuring vanwege sport, maar binnen was er niets te horen. En Loek verbleef in het oude centrum.
Het was heet vandaag. Hij ontmoette een Duitse vrouw en had er leuk contact mee. Afdalende vanaf de Alto del Perdón merkte hij na vier kilometer, dat hij zijn zonnebril daarboven had achtergelaten. Gelukkig vond hij die terug. De aardige Duitse vrouw besloot in Uterga achter te blijven. Loek wilde door naar Puente la Reina. De afbuiging naar de Kapel van Onze Lieve Vrouwe van Eunate liet hij liggen. Hij doorkruiste het stadje, ging de middeleeuwse brug over en streek neer in een particuliere herberg, waar hij weer een tweepersoonskamer voor zichzelf heeft. Zijn pasgekochte zwembroek kon hij meteen uitproberen, want deze herberg heeft ook een zwembad. Wat confortabel na zo'n snikhete enerverende dag. Hij kwam daar pas rond zessen aan. Gelukkig hadden ze er ook maaltijden.
Morgen wil hij voorbij het mooie stadje Estella met verschillende fantastische kerken naar het eenzaam liggende plaatsje Villamayor de Monjardín. Je hebt daar een herberg door evangelische Nederlanders gerund, die wel gezellig is. Ik ben benieuwd.

  • 28 Juni 2015 - 22:35

    Olga En Hans:

    Welkom in Spanje en dank voor je kaart. Leuk! Het ziet er prachtig uit. Wij krijgen ook een "tropische"week, maar eerst zien, dan geloven!
    Succes en rustig aan. Groetjes!

  • 29 Juni 2015 - 09:36

    Piet Rosenhart:

    Dag Loek,
    Vandaag naar Villamayor, dat moet lukken. Ik heb daar twee keer overnacht in de herberg die door Nederlanders wordt gerund. Na de maaltijd is er ook een religieus getinte bijeenkomst die op vrijwillige basis bijgewoond kan worden. Onderweg kun je bij Irache rode wijn tappen en water.
    Buen Camino!

  • 29 Juni 2015 - 20:46

    Marita Proper:

    Hoi Loek Ik hoorde van Koos dat je op weg bent naar Santiago .Ik volg je nu steeds.In Vill
    amayor hebben wij ook overnacht en het was toen heel gezellig.Bon Camino van Jan en Marita Proper.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 39310

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: