Nájera voorbij! Ineens in Azofra(?) - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu Nájera voorbij! Ineens in Azofra(?) - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu

Nájera voorbij! Ineens in Azofra(?)

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

02 Juli 2015 | Spanje, Azofra

Van sms opgetekend:
'Het ging goed vandaag met de wandeling zelf. In Nájera ging iets mis. Ik begreep dat het klooster dicht was. Zei een non (!) in een winkel naast de kerk, waar ik een stempel kon krijgen. Dus ik ben verder gelopen en zit nu in Azofra. Hoor net van een Duitse wandelaar, dat deze informatie niet klopt. Morgen herstel ik dat. Ik ga eerst naar Santo Domingo en neem daar de bus naar Nájera. Na bezoek terug met de bus en melding bij de kloosteralbergue en bezoek aan de kathedraal.
Ga morgen weer op tijd op pad.
Vandaag was het niet zo warm. Wel mooi langs de roodkleurige rotsen en de vele wijnstruiken. Je ziet langzaam de omgeving veranderen.
Morgen meld ik wel verder en mogelijk heb ik daar wifi.
Doe nu maar even niks.
Ik wil eerst de dingen herstellen. En dan ben ik ook weer alleen!'

Jammer van die misser van dat klooster in Nájera. Men kletst zoveel om je heen.
Azofra is een dorp met grote adelijke huizen met wapenschilden. Er is een nieuwe alberque midden in het dorp.
Morgen komt Loek in een van de iconen van de camino aan: Santo Domingo de la Calzada. Het is een aardig stadje met de naam van een beroemde heilige. Deze benedictijnse monnik (geboren 1019) heeft heel veel betekend voor de infrastructuur van de camino. Hij liet de paden bestraten en liet bruggen bouwen, waar vroeger de pelgrims de rivieren moesten doorwaden. De patroon van de openbare werken dus. Zijn mausoleum is in de kathedraal. Daar is ook heel hoog een bijzonder kippenhok. Ín de kerk dus! Hier is een legenda aan verbonden, die je maar op het internet moet opzoeken. Een heel mooi verhaal! Over hoe St.Jacob een gehangene redde van de dood. Zie deze link maar eens:
http://compostela.nl/index.php/verhalen/37-de-oude-legende-van-le-pendu-dependu-in-een-eigentijdse-versie
Echt doen!
De camino is niet enkel wandelen. Er zijn verhalen aan verbonden en nog veel meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 39338

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: