Terug in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu Terug in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu

Terug in Santiago

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

01 Augustus 2015 | Spanje, Santiago de Compostella

Rond twaalf uur ben ik gebeld. Loek is terug in Santiago. Met de auto, want met de bus zou minder praktisch zijn, want er gaat maar twee keer op een dag een lijn vanuit Muxía. Om halfacht in de morgen en na drieën in de middag. Loek heeft afscheid genomen van de dames. Zij gaan via de noordelijke kustroute het Iberisch schiereiland uit naar Lourdes. Loek moest nog een overnachting zoeken, want dan kan hij zijn rugzak achterlaten en de stad gaan verkennen om mooie dingen te bekijken, maar ook zijn resterende wandeltraject naar Negreira, d.i. het eerste onderdeel van de Camino naar Fisterra voor te bereiden. Morgen wil hij dit aanpakken.

Midden op de dag veel telefonisch contact. Hij is naar de Huiskamer van de Lage Landen in het pelgrimskantoor aan de Rúa Vilar geweest. Daar kun je een koppie drinken en in je eigen taal stoom afblazen. Hij had vrijwilligers daar verwacht, die hij kende. Eerder ontmoet in Vessem (N.B) Maar de man bleek getroffen door een hersenattaque. Dit echtpaar was er dus niet.
Loek dacht zijn treinreis voor a.s. donderdag te kunnen regelen, maar tja, het is zaterdag, en dan sluiten een hoop instellingen 's middags. Ook reisbureaus. Ik had hem de dienstregeling voor de thuisreis via Bourges al toegezonden.
Toen het hotel maar geregeld. Een goedkope en heel dichtbij het centrum. Zo kun je je rugzak stallen en makkelijker rondlopen.
Het is even je draai weer terugvinden na zo lang in gezelschap van twee Franse dames te zijn geweest en te hebben gewandeld dag in dag uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 39279

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: