de 7e etappe - Reisverslag uit Piétrain, België van Loek - WaarBenJij.nu de 7e etappe - Reisverslag uit Piétrain, België van Loek - WaarBenJij.nu

de 7e etappe

Door: Loek

Blijf op de hoogte en volg Loek

14 April 2015 | België, Piétrain

Een mooie en afwisselende route naar Hélécine en Jodoigne. Rond 9.00 uur weg en 3 km van de route. Het weer is prachtig. De route gaat dwars Door de velden en doet af en toe kleine slapende gehuchten aan. Omdat de overnachting bij Pelgrims voor pelgrims toch niet mogelijk bleek, ben ik teruggevallen op een chambres d'hotes in Piétrain, 5 km voor Jodoigne.
Rond 16.00 was ik er en heb lekker tot 17.00 uur in de schaduw gezeten.
Er werd ook voor een warme maaltijd gezorgd. Prima geregeld weer.
Vandaag de taalgrens over. Vanaf nu wordt het effe anders. Mijn Frans moet ik nu gaan inzetten. Je denken protesteert nog en er is nog enige schroom, maar straks moet je en ook dan zal het wel gaan. Overnachting voor morgen toch al weer geregeld in deels Frans en Nedederlands op ±22 km én 4.5 km van de route.
Zit nu al op de helft van routeboekje en denk volgende week al in Rocroi te zijn.

  • 14 April 2015 - 21:23

    Marian:

    Hoi Loek
    Leuk om je te volgen en dat het tot nu toe allemaal goed verloopt.
    Nu kan je je frans gaan uit proberen.
    Heel veel plezier en succes toe gewenst
    Het weer ziet er deze week goed uit.

    Groejes Marian en Pe

  • 14 April 2015 - 21:52

    Annie Bakker:

    Hallo Loek, je berichten gelezen, heerlijk om zoveel aardige mensen te ontmoeten, daar doe je het voor. Hopelijk blijven de weergoden je goed gezind. En je huis staat er nog ongeschonden bij!!!! Succes verder en genieten hè. Groeten Johan en Annie.

  • 15 April 2015 - 21:00

    Wil Ruiter:

    Hoi Loek, Al ruim een week onderweg en tot nu toe verloopt alles redelijk gladjes, zo te lezen. Wat een heerlijk begin! De volgerteller staat inmiddels al op 1255, dus je site wordt goed bekeken! Sterkte met de Franse taal, over een week droom je zelfs in het Frans en komt er steeds meer boven uit de lessen op school. Gisteren hadden we de yogales in de kerk. wegens de rommelmarkt. Om ons heen stonden heel veel attributen die aangeboden worden. Het werd weer een bijzondere les. Hartelijke groet van Wil.

  • 16 April 2015 - 19:31

    Wim&jopie:

    Loek,

    Heeft even geduurd,hadden de kwinkslag naar je dagboek nog niet gevonden dachten via email te communusren,tot het doordrong,nnnneeeee,het moet anders.
    Vandaar nu dus wel,zo eerlijk zijn we dan ook wel weer.Jopie in huis bij je al wat gedaan en nagelopen,verders geen bijzonderheden.
    Vandaag met jopie naar de pijnpoli,nu een electrische behandeling gekregen,moet beter zijn dan de prik.
    Paerle vous france,dat moet toch lukken,anders geluiden en handen en voeten gaat altijd goed,dan maar geen eten en geen bed,tentje kan ook.Loek fijn dat alles oke is,geniet ze en we volgen je Grt

  • 17 April 2015 - 21:31

    Tiny Bruijn:

    Hallo Loek,

    Veel succes met de franse taal.
    Het weer is goed, mooi wandelweer.

    groetjes Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 39286

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: