Velles - Reisverslag uit Velles, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Velles - Reisverslag uit Velles, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Velles

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

23 Mei 2015 | Frankrijk, Velles

Vertrokken met zijn twee Noord-Hollandse maten uit Châteauroux voor ongeveer 25 km naar het zuiden. In Châteauroux genoot Loek van een bourgondische grote ruimte in een chambre d'hôte. Vandaag in Valles weer. Eigen barokke kamer. Ook voor zijn medepelgrims. Hele grote tuin. Heerlijk gegeten. Hij kan zijn geluk niet op. Hier moet de uitdrukking 'leven als een god in Frankrijk' vandaan komen. Hij vraagt zich af: Ben ik nu toerist of pelgrim? De was is vanavond ook gedaan en al gedroogd.
Intussen heeft Loek voor het eerst ook geskypt met Philippe. Dankzij de hulp van zijn vrouw.
Morgen wandelen ze weer zo'n eind naar St-Marcel net boven Argenton-sur-Creuze. De Creuze is een rivier, die zich diep in het gebergte de periferie van het Centraal Massief heeft ingevreten. Steile bergen aan weerskanten met vervallen kastelen erop uit de tijd van de 100-jarige Oorlog met Engeland. Verder naar het zuiden verlaten ze de regio Centre en komen in Limousin met het departement met de naam van bovengenoemde rivier de Creuze. Een heel mooi gebied.
Koos

  • 23 Mei 2015 - 22:56

    Piet Rosenhart:

    Dag Loek,
    Ik ben een goede vriend van Koos Pancras en ik liep hier twee jaar geleden ook.
    Enkele leuke adressen. Chez Francoise in Les Billanges. Heel leuke plek om te overnachten.
    In Port-St-Foy de oude pastorie naast de kerk. Je wordt daar hartelijk ontvangen. Doe daar de groeten aan Jean-Claude Bezies die in de plaats woont. Hij is een pelgrim met wie ik 8 jaar geleden optrok. Koos en ik zijn daar 3 jaar geleden samen nog geweest. In Bazas is een leuke gite via de VVV.
    Ik wens je een mooie tocht toe op weg naar Santiago.
    Hartelijke groet,
    Piet Rosenhart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 39291

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: