St-Marcel - Reisverslag uit Velles, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu St-Marcel - Reisverslag uit Velles, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

St-Marcel

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

24 Mei 2015 | Frankrijk, Velles

Vandaag weer de vertrouwde genietingen van eigen kamer, copieuze maaltijden met sterke drank toe, ongelofelijke hulpvaardigheid bij zoeken door die Fransen. Loek is nog steeds op weg met zijn twee streekgenoten. Hij zit zich ook al af te vragen of hij wel gelijk met Philippe zal aankomen in St-Jean-Pied-de-Port. De afstanden zijn ruim 20 km, dus niet zo veel.
Morgen moet er flink geklommen worden. De route volgt de bergachtige steiltes langs de rechteroever van de Creuze. Nog steeds in de oude streek van Berry (oftewel departement Ingre).
Ze komen morgen in het sprookjesachtig tegen de bergwand hangende Gargilesse. Dit ligt langs de rivier de Gargilesse, een zijriviertje van de Creuze. Beroemd is de middeleeuwse Notre Dame-kerk met in de crypte romaanse fresco's uit de 12e eeuw en het geheimzinnige beeldhouwwerk van de kapitelen uit dezelfde tijd.
Ze zoeken even voorbij deze plaats een camping op.
Daarna gaat de tocht naar Crozant. Dan zijn ze in de Limousinregio (je weet wel van die koeien het Limousinras), departement Creuze.
Koos

  • 25 Mei 2015 - 10:37

    Wil Ruiter:

    Hoi Loek, wat verloopt je reis tot nu toe voorspoedig! Ik geniet steeds weer van de berichtjes van jou en Koos. Gisteravond hebben we weer zeer met alle wandelaars van de Camion, tijdens an de IKONeen uitzending van de IKON over de route. Het was weer zeer bijzonder.
    Wat zijn de foto's van de Notre Dame in Gargilesse mooi! Ongelooflijk, hoe duidelijk en ongeschonden alles er uitziet, na zo veel jaren.
    We blijven in gedachten met je meelopen en je volgen. Wil.

  • 26 Mei 2015 - 13:38

    Koos Pancras:

    Gisteravond sms'je van Loek ontvangen:
    'Koos, wij zijn in Gargilesse aangekomen en hebben de kerk bezocht en ook de crypte. Het dorpje komt op mij heel romantisch over. Bij onze aankomst werden we in het Nederlands aangesproken door een Belgische meneer, die een hotel/restaurant runt. Op het terras bood hij voor een pelgrimprijs van € 40 ons onderdak met ontbijt en avondeten aan incl. wijn bij de repas. Wij kozen hiervoor en hebben de gîte bij de camping op 2 km van de route afgezegd.
    We zitten nu met zijn drieën op een kamer in het hotel. Zitten nu lekker op het terras. Nu voel ik me weer even een vakantieganger maar de atmosfeer snap je wel, denk ik.
    Leuke route trouwens langs de Creuse met een stevige klim over een bospad.
    Loek
    18:35 MMS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 39338

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: