Mansilla de las Mulas - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu Mansilla de las Mulas - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu

Mansilla de las Mulas

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

12 Juli 2015 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Loek concudeerde gisteravond via sms, dat het een flinke wandeling van 34 km werd met 4 km extra. 'Maar we hebben toch een fijne dag gehad.'
Dit laatste slaat ook op een bijzondere ontmoeting.
Zie het volgende sms-bericht:

'Gestart om 6 uur.
Ontmoet Alexandre, een Spaanse van 44 jaar. Ik loop met haar mee het dorp uit. Bij een rotonde nemen we de verkeerde afslag. Dit is 2 km uit de richting, blijkt later. Met nog drie Spaanse dames zoeken we een uur lang de weg, maar we besluiten toch maar terug naar de rotonde te gaan. Hierna lopen we in een straf tempo om de tijd in te halen!
Zo komen we - een uur later dan de bedoeling was - in El Burgo Ranero.
We rusten wat en besluiten door te lopen naar Reliegos. Dit stuk van 13 km is een flinke opgave in een eindeloos leeg land. We komen vermoeid aan rond 14 uur en besluiten toch door te gaan naar Mansilla de las Mulas. We lopen in een rustiger tempo en bij een picknickplaats 4 km voor ons reisdoel nemen we een flinke lange rustpauze.
Rond halfzes gaan we weer op weg en melden ons in de Albergue Mansilla de las Mulas rond 18:15 u. Er is nog plaats. We gaan snel douchen.
Ik zit nu eindelijk aan een glas bier en ga zo wat eten en op zoek naar een supermarkt.
Een speciale dag weer. Op weg met een Spaanse, die un poco inglés kent en ik un poco español... Veel gebarentaal dus. Ook dat werkt wonderlijk.'

Hier heb ik niets aan toe te voegen.
Oja, toch wel wat. Vandaag nog 18,7 km te gaan naar de grote stad León.

  • 12 Juli 2015 - 12:14

    Nic:

    Sjonge Loek, dat schiet op. Je hebt al een heel stuk Spanje achter de rug. Nog een dag of 15 naar Santiago?
    Dus die Spaanse schone heeft jou op het verkeerde pad gebracht. Succes verder. Je red het.
    Gr. Nic

  • 12 Juli 2015 - 15:33

    Adrie:

    Hoi Loek,
    Mijn bewondering voor jou groeit met de dag: je keuze om vooral voor - en met jezelf je tocht te lopen Al lijkt de drive om je doel te bereiken soms groter dan je drive om onderweg te zijn: je legt afstanden per dag af waar ik me nauwelijks een voorstelling van kan maken! Wij zijn in een heuvelachtig deel van Engeland momenteel, en als we ze zo'n 17 km. hebben gehad vind ik het welletjes voor die dag!
    Gun jezelf af en toe ook de luxe om stil te staan bij het feit dat je loopt, dat je op eigen kracht steeds weer dat ene been voor het andere zet; om te ervaren hoe geweldig het is dat je het kan; om te ervaren dat jij het in je hebt om zo goed je weg te vinden; om mensen te ontmoeten en iets met elkaar te delen. Wat een rijkdom Loek.... Alles wat je op je pad tegenkomt...... Namaste, Adrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 39289

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: