Door de Franse Ardennen op weg naar Reims - Reisverslag uit Wasigny, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Door de Franse Ardennen op weg naar Reims - Reisverslag uit Wasigny, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Door de Franse Ardennen op weg naar Reims

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

25 April 2015 | Frankrijk, Wasigny

Gisteren kwam Loek in Wasigny aan. Een heel aardig stadje met een opmerkelijke overdekte markthal uit de 15e eeuw midden in het plaatsje op een helling gebouwd. Het doet heel middeleeuws aan. Hij kwam aan van uit het gehucht Faluel, dat slechts uit enkele boerderijen bestaat en waar hij de nacht doorbracht bij de ferme "Clos du Faluel" Afgelopen nacht overnachtte hij niet in Wasigny, maar in een dorp 8 km oostelijker: Grandchamp bij de ferme "Quatre Mains". Er wonen nogal wat Nederlanders in deze regio in de Franse Ardennen. Het ziet er liefelijk Zwitsers uit, maar dan zonder die hele hoge bergen. Loek overnacht bij zo'n Franse Nederlander. Die haalde hem zelfs met de auto op uit Wasigny. Hij kreeg meteen te horen, dat hij beter twee nachten kon blijven, want op zondag kan Loek niet terecht op een beoogd adres. Loek wandelt wel vandaag een route van Wasigny naar St-Loup-en-Champagne of L'Écaille. Zo is hij nog maar één dagmars verwijderd van Reims. Morgen op zondag komt hij dus in Reims aan. Zijn gastheer pikt hem vandaag na zijn afgelegde route weer op, zodat hij weer in Grandchamp overnacht. Hij zet hem morgen ook weer af voor zijn zondagtrip naar Reims.
Loek is de eindeloze bossen van de Ardennen uit. Het is bergachtig maar wat opener en lieflijker. Straks bij Reims komt het golvende landschap van de Champagne met graanakkers en op de flanken van de beboste bergen ten zuiden van Reims de wijnstokken van die bruisende wijn.
Koos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 39312

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: