Aangekomen in Reims vandaag - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Aangekomen in Reims vandaag - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Reims vandaag

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

26 April 2015 | Frankrijk, Reims

Even voor vijven Loek gebeld. Hij zat in een café aan een biertje en moest hierna naar de overkant naar de kathedraal voor iemand die hem naar een overnachtingsadres zou brengen.
Om drie uur bereikte hij de grens van de stad, maar dan ben je nog een uur bezig om bij de kathedraal te komen. Om vier uur was hij daar dan eindelijk. Maar eerst moest hij informeren naar overnachting, dus veel tijd om die kathedraal te bezichtigen heb je dan niet. Hij blijft hier dus twee dagen om morgen wat te kunnen bekijken. Zonde, als je meteen door zou lopen. Santiago loopt niet weg.
Intussen heeft hij de nieuwe uitgave van het gidsje Rocroi-Vézelay aangeschaft. Ook is hij bezig met de vervolgovernachtingen richting Sézanne om het probleem 1 mei, wanneer alle Fransen (weer) vrij hebben, voor te zijn.
Reims. Het is daar nu 18 graden, maar de komende dagen zakt de temperatuur naar 13 graden. Vandaag wat onweerkansen, maar verder tot vrijdag droog. Wisselend bewolkt.
Vanavond belt hij me misschien nog terug.
Koos

  • 26 April 2015 - 19:52

    Ineke:

    Mooi dat we, ook mede dankzij Koos, jou kunnen volgen.
    60 jaar geleden was ik met mijn ouders in de kathedraal in Reims.
    Met de auto :-) Jij helemaal te voet !!
    Je bent een kanjer . Ga zo door.
    Ineke

  • 26 April 2015 - 23:08

    Olga En Hans:

    Wat een geweldige afstand heb je al achter de rug, knap hoor! Daar had wel een fles champagne voor open gemaakt mogen worden nu je toch in Reims bent!
    Fijn om zo op de hoogte te blijven zowel door jou als door Koos.
    Denk een beetje om jezelf en wel af en toe rustig aan. Geniet van Reims, het is de moeite waard daar.

    Groetjes, Olga en Hans.

  • 27 April 2015 - 10:57

    Wil Ruiter:

    Ook tijdens onze vakantie blijf ik je volgen! Bijzonder om door jou en je vriend op de hoogte te worden gehouden. Door onze eigen wandelervaringen kunnen we ons echt een beetje inleven tijdens je verhalen. Geniet van het mooie Reims en het lieflijke landschap van de Champagne! Op naar de volgende etappe! Groet Wil.

  • 27 April 2015 - 11:00

    Jillert En Carla:

    Hallo Loek, na bijna 2000 bezoekers zijn wij ook zo ver dat we je "gevonden" hebben. Respect voor je prestatie! We lezen een mooi verslag van je reis door België en Frankrijk en ik denk dat je ook al een behoorlijke innerlijke reis hebt afgelegd. We wensen je een goede reis en fijne mensen op je pad!
    Jillert en Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 39298

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: