Een korte route - Montmort - Baye - Reisverslag uit Bannay, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Een korte route - Montmort - Baye - Reisverslag uit Bannay, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Een korte route - Montmort - Baye

Door: loek

Blijf op de hoogte en volg Loek

01 Mei 2015 | Frankrijk, Bannay

Op ons overnachtingsadres mag ik even gebruik maken van internet en kan ik een kort veslagje maken van vandaag:

Pilipe en ik gaan samen op pad. We kletsen in Vlaams / Nederlands en Frans. Mijn dictionaire komt nu goed van pas.
Het zou weer een regenachtige dag worden, maar dat viel erg mee. Wel is het erg modderig en we zien er niet uit. Opnieuw trekken we door de velden. Het valt mij op hoe leeg het hier is. Veel koolzaad en wijngaarden.
Rond half drie komen we bij ons overnachtingsadres aan. Niemnand thuis, maar een briefje op de deur meldt dat de pelerins achterom naar binnen kunnen. Daar vinden we een sleutel van onze kamer en gaan naar boven. Er is in het hele pand niemand aanwezig. Wat een vertrouwen. Alles gewassen en te drogen gehangen aan onze waslijnen in de kamer. Vanavond een goede maaltijd in het restaurant, dat gesloten is. De was gaat vanavond nog de droger in.
We besluiten tot Vezelay samen op te trekken. Daar scheiden onze wegen. De eerste planning gemaakt tot Vezelay. We komen daar rond 12 of 13 mei aan. Aan Koos heb ik dat vanavond doorgegeen, zodat hij tijdig de spuillen kan opsturen naar het postkantoor in Vezelay. Van hem hoorde ik ook dat hij de teruggestuurde spullen inmiddels heeft ontvangen.
Morgen een flinke wandeling naart Sezanne. Voor de komende dagen heeft Philipe de overnachting geregeld.
Loek

  • 03 Mei 2015 - 20:05

    Wilma Van Deursen:

    Hallo Loek,
    Ik heb mij aangemeld voor de nieuwsbrief. Het is leuk om zo op de hoogte te blijven van je pelgrimstocht. Je doet het geweldig!! Petje af dat je al zo ver gekomen bent. Leuk dat je voor een aantal dagen iemand hebt ontmoet om samen te lopen. Dat is zo bijzonder en verrassend. Groetjes.

  • 04 Mei 2015 - 11:46

    Miek:

    Hoi Loek, je gaat lekker hè? Houden zo! Een hartelijke groet van Miek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 39308

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: