Door de Champagne met heel veel modder - Reisverslag uit Anglure, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Door de Champagne met heel veel modder - Reisverslag uit Anglure, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Door de Champagne met heel veel modder

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

03 Mei 2015 | Frankrijk, Anglure

De laatste dagen heeft het veel geregend, waar Loek wandelt. Dan komt hij met zijn Brusselse wandelmaat Philippe onder de modder aan op het slaapadres. Modder, zoals wij die in Zuid-Limburg kennen: lichtbruin en erg plakkerig. Het is al een ritueel: biertje drinken, kleren de was in en zelf onder de douche. Daarna het diner.
Vandaag kwam daar ook nog de onafgebroken regen zelf bij. Ze kwamen laat aan in het stadje Anglure, bekend van zijn enorme graansilo. 27 km gelopen helemaal vanaf Sézanne, een wat grotere stad die precies op de helft ligt van de afstand Reims - Troyes. De mooie stad Troyes bereiken ze overmorgen. Morgen steken ze de Aube, een zijrivier van de Seine, over en komen zo in het departement Aube. Ze waren in Marne (eigenlijk de Champagnestreek, maar die historische namen zijn sinds de Franse revolutie veranderd in riviernamen). Ook Aube hoort nog bij de regio Champagne-Ardenne. In de richting van Troyes volgen ze een kanaal dat de Seine begeleid. De Seine stroomt ook door Troyes. Als ze morgen in Saviere aankomen, hebben ze overmorgen een korte route naar Troyes, zodat er genoeg tijd overblijft om van die schitterende stad te genieten.
Gisteravond in Sézanne hebben ze overnacht in een verzorgingshuis voor dementerende bejaarden, dat door nonnen wordt gerund. Loek en zijn maat hadden ieder een eigen kamer en zijn daar allerhartelijkst ontvangen.
Morgen stuur ik vanuit Heerhugowaard de boodschappen voor Loek op naar het postkantoor van Vézelay, waar ze 12 of 13 mei hopen aan te komen. De volgende wandelgids, voetenbalsem, dopjes voor de stokken, enz. enz. Hopelijk komt het op tijd daar aan!
Koos

  • 03 Mei 2015 - 20:49

    Pe En Marian:

    Hoi Loek
    We vinden het erg leuk om je berichtjes te lezen
    Gezellig dat je nu een tijdje een maatje hebt.
    Hopelijk word het weer wat droger en zonniger,dat loopt zoveel leuker.
    Tot nu toe gaat alles goed en geniet je er volop van.
    Je komt zo wel met heel veel verschillende mensen in aanraking .
    Veel succes verder toegewenst.
    Groetjes Pe en Marian



  • 09 Mei 2015 - 22:20

    Alie Amsterdam:

    He Loek,wat gaaf dat je deze monstertochtaan het maken bent.Ik hoorde het gisteren van Harmien en Gabe.Pim en ik wensen je veel succes en veel mooie ervaringen toe.De familie reunie gaat dit jaar helaas niet door, dus zal het lang duren om je verhaal te horen.Maar ik ga je volgen!gr.Pim Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 39346

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: