Van Anglure naar Savières - Reisverslag uit Savières, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Van Anglure naar Savières - Reisverslag uit Savières, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Van Anglure naar Savières

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

04 Mei 2015 | Frankrijk, Savières

Het werd vandaag toch weer ruim 30 km. Veel kaarsrechte stukken. Vooral langs het Canal de la Haute Seine. Heel saai en ook nog door drassig gebied, waar verder de Seine in kronkelt. Vochtige schoenen. Last met de voeten. Besloten is dus om toch een rustdag in Troyes te nemen. Kunnen die schoenen verder drogen en kan worden genoten van die mooie stad Troyes. Morgen onderweg naar Troyes gaan ze, Loek met Philippe en ook nog een echtpaar uit Maastricht dat op weg is naar Rome, een museum bekijken over de Tempeliers, een orde van ridder-monniken die de pelgrims moesten beschermen.
In Troyes overnachten ze in Maison Notre-Dame en Isle, vroeger seminarie op 7 minuten van de kathedraal. Ze hebben plannen om AAAAA te gaan eten in een restaurant. Afkorting van "Association Amicale des Amateurs d'Andouillettes Authentiques" (Vereniging van liefhebbers van authentieke worsten). Dit wordt vast smullen morgen!
Koos

  • 05 Mei 2015 - 09:47

    Ineke:

    4 weken terug zat je in HHW aan de koffie. Nu heb je je eigen gemaakt onderweg te zijn, waar je zo lang naar uitkeek. Ga zo door, je leeft !! Ineke

  • 05 Mei 2015 - 14:16

    Nel En Annelies:

    Beste Loek en Koos,

    Dank voor jullie verslag, het reisgezelschap wordt al een beetje zwaan kleef aan?
    Gezellig ook weer voor een tijdje, denken we.
    Dat de voeten even tot rust willen komen begrijpen we goed, hoor, goede combi met een verblijf in Troyes. Lekker gegeten bij de association met al die AAAAA's?
    Jullie hebben wel bijzondere slaaplocaties.
    Goede reis verder, wij hebben hier bevrijdingsdag, maar misschien voelt dat voor jou iedere dag zo?
    Groetjes van Nel en Annelies


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 39327

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: