Nog maar één etappe voor Galicië - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu Nog maar één etappe voor Galicië - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Loek - WaarBenJij.nu

Nog maar één etappe voor Galicië

Door: Koos Pancras

Blijf op de hoogte en volg Loek

17 Juli 2015 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Na vier dagen fietsen door West-Vlaanderen gaan we weer voor de camino van Loek.
De laatste keer bij die tapasavond met Alexandra in León was voor hun tweeën vrij plotseling de laatste. Haar man zou de volgende dag komen. Loek zou met haar verder gaan tot Hospital de Órbigo, maar de volgende dag heeft hij haar niet meer gezien. Hij kwam slechts tot Villavante 4 1/2 km vóór deze plaats. Onderweg heeft hij zich in Villar de Mazarife vergaapt aan ooievaars op hun op kerken gebouwde nesten.
Vanaf de albergue van Villar de Mazarife trekt hij op met een Amerikaan, een toneelregiseuze uit Limburg en een Pools echtpaar.
Op woensdag 15 juli overnachtte hij in de mooie albergue van Rabanal de Camino. Gisteren de 16e in Molinaseca. Daar afkoeling gevonden in de rivier. Op die dag ook het beroemde Cruz de Fierro gepasseerd. Dit viel hem tegen. Hij zal vast wel genoten hebben van de afdaling langs het knusse bergdorpje El Acebo.
Vandaag de 17e trok hij dus door het tuinbouwdal el Bierzo. Even door het drukke Ponferrada met kruisridderkasteel. In Villafranca del Bierzo heeft hij zich genesteld in een hostel.
Morgen hoopt hij O Cebreiro te bereiken. Ik moet dit nog zien. Het is 28 km. De eerste 20 km van 550 m een stijging tot 700 m bij Los Herrerías. Dan de laatste 8 km tot ruim 1300 m! Het pad gaat door een smal dal. Wel veel kleine plaatsjes met herbergen en barretjes. Je moet het dal delen met een autoweg op betonnen palen hoog boven je. Na 16 km ben je hier van verlost. De natuur is erg mooi. Bosachtig, weiden, akkertjes. Hopelijk ook koel. Er is onweer voorspeld.

  • 17 Juli 2015 - 23:08

    Loek :

    Ik maak dit nu met mijn tablet, niet met mijn pc. Die wil ineens niet meer. Maar nu kan ik ook geen foto's erop zetten. Hopelijk maandag uitkomst, als mijn expert Guus me helpt.
    Koos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Als pelgrim wil ik de alledaagse dingen achter me laten en op zoek gaan naar spirituele verdieping van het leven. In vertrouwen ga ik in eigen tempo en tijd op weg. Het "onderweg zijn” is belangrijk. Ik zie wel of ik uiteindelijk aankom in Santiago. Op dinsdag 7 april vertrek ik naar Vessem voor de 1e overnachting in de pelgrimshoeve Kafarnaüm. Na de pelgrimszegen start ik de volgende morgen mijn pelgrimage via de route Via Monastica: van Vessem-naar Rocroi.

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 39290

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn pelgrimage

Landen bezocht: