Rustdag in Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu Rustdag in Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Loek - WaarBenJij.nu

Rustdag in Reims

Door: Koos

Blijf op de hoogte en volg Loek

27 April 2015 | Frankrijk, Reims

Vandaag heeft Loek veel geregeld en gepland. Voor komende week de overnachtingen. Hoge urgentie i.v.m. met de vrije dag van de Fransen op 1 mei a.s. vrijdag. Alles is dan dicht of gesloten. Mensen zijn vaak erop uit.
Hij ontmoette een Duitse architect van 56 jaar, die geen zin meer in zijn werk had en dus naar Rome wil fietsen. Vandaag zag hij de man weer. De was is gedaan. De kleren zijn weer droog.
Hij overnachtte in een internationaal centrum aan de zuidoever van de rivier de Vesle met aan de overkant het oude centrum. Dichtbij een park, sportvelden en een stadion. Daar had hij gisteravond wel last van. Want de voetbalfans maakten tot heel laat lawaai. Hij sliep dus slecht.
Er bleef ook nog genoeg tijd over om de kathedraal te bezichtigen.
Vrijdag hoopt hij in Sézanne aan te komen. Morgen probeert hij het Forêt de la Montagne de Reims te doorkruisen tot de Marne, maar dit is een vrij lange afstand. Hautvillers is het doel. Mocht dit niet lukken, dan stopt hij onderweg in Les Haies om de trein naar Épernay te nemen om daar in een hotelletje de nacht door te brengen. De volgende dag dan weer terug met de trein om de tocht te vervolgen.
De andere afstanden met overnachtingen zijn geregeld en te doen. Morgen is de enige gecompliceerde dag dus. Het zal me benieuwen.
Koos

• 28 April 2015 - 01:24

Caminofrans:

Bonsjoer Pelerin,
    Ge gaat pragtig zuidwaarts naar je doe; door het Franze land!!
    Ik neem mun petje voor je af, ik mag niet zo lang van huis wegblijven van mijn vrouw :-(
    Ik wens je nog een mooi voortzetting toe!
    Gegroet,
    Bom Caminho
    Caminofrans

• 28 April 2015 - 10:45

Rolf Den Nieuwenboer:

Beste Loek, net even al je verslagen gelezen en was verbaasd over wat je nu al bereikt hebt, petje af. Grote bewondering voor je prestaties, hou vol en geniet ervan.
    Gr Rolf en monique

• 28 April 2015 - 12:59

Fenny Kattouw:

Hallo Loek,
    Fijn om te lezen dat de voetreis tot nu toe voorspoedig verloopt. Goed dat je ook de tijd neemt om onderweg te genieten van al het moois.
    Vanmiddag de laatste bridgemiddag. We hebben het regelmatig over je hoor!